Proiect educa?ional national “Curcubeul schimb?rii, leg?mânt cu viitorul ” RAPORT DE ACTIVITATE Denumire proiect: Curcubeul schimb?rii, leg?mânt cu viitorul Luna noiembrie 2013 Proiect ini?iat de M.E.N. în parteneriat cu UNESCO, AGGR, editura Cuvântul Info Ploie?ti, C. KREUL Germania, I.S.J. Bac?u, Gr?dini?a ,,Agricola” Bac?u ?i Gr?dini?a ,,Crai Nou “ Bac?u | Denumire activitate: RESPONSABILITATE Titlul activit??ii: „Eu sunt unic ?i responsabil” Data/perioada de desf??urare: noiembrie 2013 Locul desf??ur?rii: Gr?dini?a cu Program Prelungit ,,Crai Nou “ Bac?u | Necesitate: Activit??ile de prevenire în caz de incendiu, cutremur sau alte pericole ce pot avea loc într-o cl?dire ridic? o serie de probleme a c?ror rezolvare necesit? nu numai efort, ci ?i spirit de r?spundere. Este important a se urm?ri evacuarea cât mai rapid? ?i în siguran?? a persoanelor. S-au luat m?suri adecvate de paz? în domeniul ap?r?rii în caz de dezastre, cu proceduri de evacuare în caz de urgen??, testate în mod regulat, semnalizarea c?ilor de evacuare în caz de urgen??, precum ?i extinctoare ?i alte echipamente, planul de alarmare ?i evacuare în caz de urgen?? al unit??ii. Abuzul ?i neglijarea copiilor continu? s? fie dou? subiecte sensibile ale agendei publice, asupra c?rora aten?ia ?i eforturile autorit??ilor, dar ?i cele ale actorilor relevan?i din mediul non-guvernamental vor continua s? se îndrepte cu aceea?i preocupare. Nevoia armoniz?rii acestui efort comun trebuie s? r?mân? o prioritate, având în vedere efectele grave pe termen lung, pe care actele de violen?? s?vâr?ite asupra unui copil, le pot avea asupra dezvolt?rii sale viitoare ?i a comportamentului s?u de adult, în ansamblul regulilor de convie?uire social?. Un mod de via?? echilibrat, respectarea strict? a normelor de igien? înseamn? s?n?tate. Prin transmiterea sistematic? de cuno?tin?e, înso?it? de ac?iuni destinate form?rii de deprinderi de via?? s?n?toas? a demonstrat c? se poate ajunge la formarea unei atitudini responsabile fa?? de propria persoan? ?i fa?? de mediu. Pe m?sur? ce aceste deprinderi se formeaz? prin diferite metode ?i mijloace educative, devin elemente primare de bun? educa?ie. Cu ajutorul lor reu?im s? îi facem pe copii s?-?i formeze bunele deprinderi de sp?lat pe mâini înainte ?i dup? mas?, f?r? s? se joace cu s?punul, s? m?nânce f?r? s? se murd?reasc?, s? foloseasc? batista sau ?erve?elul, adic? s? respecte norme igienice elementare. | Scopuri ?i obiective (obiectivele care corespund celor propuse în proiect) Obiective: O1- informarea p?rin?ilor despre specificul dezvolt?rii copiilor cu vârst? între 3 ?i 5 ani, al comportamentului acestora fa?? de adul?i, fa?? de copii de vârsta lor, fa?? de juc?rii, animale etc.; O2- determinarea inciden?ei cazurilor de abuz ?i neglijare în familiile din România, din perspectiva principalelor dimensiuni ale fenomenului: abuz ?i neglijare emo?ional?, fizic?, educa?ional?; O3- formarea la pre?colari a unor deprinderi de comportament în caz de cutremur; O4- formarea ?i cultivarea interesului pentru problematica s?n?t??ii, cunoa?terea organismului uman; O5-însu?irea unor norme de comportament pentru asigurarea echilibrului dintre igiena personal? ?i cea colectiv?; O6-cunoa?terea no?iunilor legate de s?n?tate ?i boal?, ca reguli sau norme. | Desf??urarea: Tipul activit??ii: predare-înv??are-evaluare, formare de priceperi ?i deprinderi Responsabili: Isop Mariana-Carmen, Vulpe Niculina, Mitru? Mariana, Palade Manuela-Elena, Rogojinaru Ariadna-Elena, Straton Rachila, Popescu Mihaela, Cojocaru Vasilica, Popa Maria, Iva?cu Aurica, Pavel Maria, Pa?cu Adriana, Popa Loredana, Tofan Viorica, Simion Marieta. Beneficiari: copiii pre?colari, familiile copiilor, cadre didactice ?i nedidactice, comunitatea local? Metode/mijloace de realizare: vizionare PPT, exerci?ii, discu?ii libere, jocuri didactice, observ?ri spontane ?i dirijate, convorbiri, jocuri-exerci?iu, colocvii ?i lectorate cu p?rin?ii. Modalit??i de evaluare: jocuri de rol, observarea în timpul desf??ur?rii activit??ilor, chestionare oral? Descrie?i pe scurt activitatea: La nivelul grupelor de pre?colari educatoarele organizeaz? ?i desf??oar? activit??i din sfera educa?iei privind siguran?a proprie, prevenirea actelor de violen?? domestic?, victimizarea minorilor, exerci?ii de evacuare în caz de dezastre. Astfel: · s-au efectuat exerci?ii de simulare a evacu?rii în caz de cutremur; · s-a prezentat materialul PPT cu tema ,,S? înv???m despre dezastrele naturale; · au organizat lectoratul pentru p?rin?i ,,Cum îmi ajut copilul când întâpin? dificult??i?” cu participarea prof. psihopedagog Irina Bursucanu ?i a prof. psiholog Olgu?a Pâ?u; · s-a prezentat materialul PPT cu tema ,, Abuzul ?i neglijarea copiilor” Diferitele tipuri de activit??i cu scopul însu?irii deprinderilor igienico- sanitare ?i fix?rii lor au fost organizate pe parcursul întregii luni, la toate grupele. În demersul nostru educativ ne-am folosit de cel mai îndr?git personaj al copiilor – p?pu?a – care le sugera cum s? se spele, cum s? m?nânce, cum s? foloseasc? batista/?erve?elul. Astfel: · s-au purtat discu?ii libere înso?ite de ac?iuni destinate form?rii de deprinderi de igien? personal? ?i colectiv?; · am organizat jocuri de rol; · au fost vizionate diafilme, memorate versuri, lecturi dupa imagini sau povestiri create de educatoare; · s-a organizat lectorat cu p?rin?ii în care s-a prezentat materialul PPT cu tema ,,Formarea ?i consolidarea deprinderilor de igien? a muncii, de odihn? ?i relaxare” de c?tre asistenta gr?dini?ei. | Participan?i (num?r copii, tineri, adul?i, cadre didactice, reprezentan?i ai comunit??ii locale etc.) - nr. copii: 220
- nr. cadre didactice: 16
- 56 parinti, 6 invitati, 5 reprezentanti ai comunitatii
| Modul de implicare al comunit??ii: - reprezentan?ii ISU au transmis materiale informative privind m?surile ce trebuiesc luate în caz de incendiu, cutremur sau alte pericole; - invitatii au prezentat aspecte legate de educarea copiilor prescolari - colaboratorii au prezentat materiale specifice educa?iei copiilor pre?colari ?i au recomandat spre consultare alte bro?uri de specialitate; - reprezentan?ii din s?n?tate au transmis materiale informative, bro?uri, pliante privind respectarea programului zilnic, respectarea normelor igienice în utilizarea alimentelor. | Rezultate ob?inute: · Rezultate pe termen scurt: Ø la exerci?iul de evacuare au participat toate persoanele care s-au aflat în acel moment în unitate; Ø lectoratul cu p?rin?ii a fost un prilej pentru o colaborare optim? între familie ?i gr?dini??, în folosul educa?iei copiilor ?i a integr?rii sociale a acestora, în folosul educa?iei copiilor prin formarea ?i cultivarea interesului pentru problematica s?n?t??ii; Ø copiii aplic? reguli de igien? personal? în contexte variate. · Rezultate pe termen lung: Ø toate persoanele cunosc calea de evacuare spre exterior din înc?perea în care se afl?; Ø informarea p?rin?ilor despre specificul dezvolt?rii copiilor cu vârst? între 3 ?i 5 ani, al comportamentului acestora fa?? de adul?i, fa?? de copii de vârsta lor, fa?? de juc?rii, animale etc. si modalitatile de formare a unor deprinderi de autoservire si de implicare a acestora in ,,muncile’’ specifice adul?ilor; Ø con?tientizeaz? consecin?ele nerespect?rii regulilor de igien? personal?; Ø respect? ?i aplic? reguli de igien? personal? ?i colectiv?. · Impactul activit??ii asupra comunit??ii: Planul de alarmare ?i evacuare este corect realizat ?i aplicat. Sunt cuprinse toate m?surile tehnice ?i organizatorice pentru fiecare categorie poten?ial? de pericol. Exerci?iile de evacuare, periodic realizate, vin în sprijinul conducerii de înv???mânt, personalului cu atribu?ii specifice (alarmare, evacuare, stingere), precum ?i cadrelor didactice ?i copiilor pre?colari. Aceste activitati destinate educatiei sanitare sunt modalitati prin care prevenim formarea de rele deprinderi care se corecteaz? mai greu. | GALERIE 1. Exerci?ii de evacuare
   AU CONSEMNAT ACTIVIT??ILE DE LA GRUPE: · prof. ISOP MARIANA-CARMEN · educ. MITRU? MARANA · educ. ROGOJINARU ARIADNA-ELENA · educ. MARIA POPA · educ. MARIA PAVEL · prof. POPESCU MIHAELA · prof. POPA LOREDANA RAPORTUL DE ACTIVITATE a fost consemnat de 1. Prof. Isop Mariana-Carmen, Gr?dini?a ,,Crai Nou “ Bac?u, structur? la ?coala Gimnazial? ,,Mihail Sadoveanu” Bac?u; 2. Educ. Mitru? Mariana, Gr?dini?a ,,Crai Nou “ Bac?u, structur? la ?coala Gimnazial? ,,Mihail Sadoveanu” Bac?u.
|